Метою викладання навчальної дисципліни «Соціальна педагогіка» є комплексне вивчення основ соціальної педагогіки та дослідження виховних сил суспільства і способів їх актуалізації з метою підвищення ефективності процесу соціалізації особистості, групи, суспільства в цілому. Формування стійких уявлень про предмет і завдання соціальної педагогіки, її зв’язків з іншими соціальними дисциплінами.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Соціальна педагогіка» є:
– формування гуманістично зорієнтованого професійного світогляду майбутнього соціального педагога, який би розумів і сприймав проблеми людей, котрі потребують допомоги;
– формування цілісного відношення до вітчизняного історичного спадку в сфері соціальної підтримки і захисту особистості в контексті світового цивілізаційного процесу;
– розкриття актуальної проблематики сучасних моделей організації соціальної педагогічної роботи, які склалися в Україні і за її межами;
– визначання основ професійної соціально-педагогічної діяльності щодо педагогізації середовища, встановлення гуманних, морально здорових відносин у ньому.
– забезпечення оволодіння студентами певною системою теоретичних знань і практичних умінь та навичок, необхідних соціальному педагогу.
Згідно з вимогами освітньої (освітньо-професійної, освітньо-наукової) програми студенти повинні
знати:
- сутність теорії і практики соціально-педагогічної роботи, виникнення, становлення і розвиток соціальної педагогіки як галузі інтегрованих знань;
- предмет соціальної педагогіки і її головні функції;
- специфіку соціалізації як соціально-педагогічного явища, особливості її мега-, макро-, мезо- та мікро факторів;
- різні форми соціально-педагогічного впливу на особистість;
- специфіку формування відносин в соціальному середовищі;
- методи, засоби і організаційні форми соціально-педагогічної роботи з дітьми та молоддю, основи методики соціального виховання;
- основи соціально-педагогічної віктимології;
- вітчизняний та світовий досвід соціально-педагогічної діяльності.
вміти:
- забезпечувати доцільне соціально-педагогічне втручання в процес соціалізації дітей, підлітків, молоді;
- надавати допомогу сім’ї та іншим інститутам виховання, виконуючи роль посередницької ланки між ними та особистістю;
- збирати, аналізувати, систематизувати інформацію про соціальні проблеми дітей, молоді, прогнозувати напрям їх продуктивної діяльності;
- здійснювати педагогічне керівництво процесу “соціального виховання” у сім’ї за місцем проживання, виховних організаціях;
- здійснювати корекційний вплив на дітей та молодь, які знаходяться у кризових станах та конфліктних ситуаціях.
- Викладач: Тарасова Екатерина Юрьевна