Метою викладання навчальної дисципліни «Соціальна педагогіка» є комплексне вивчення основ соціальної педагогіки та дослідження виховних сил суспільства і способів їх актуалізації з метою підвищення ефективності процесу соціалізації особистості, групи, суспільства в цілому. Формування стійких уявлень про предмет і завдання соціальної педагогіки, її зв’язків з іншими соціальними дисциплінами.

        Основними завданнями вивчення дисципліни «Соціальна педагогіка» є:

 – формування гуманістично зорієнтованого  професійного  світогляду майбутнього соціального педагога, який би розумів і сприймав проблеми людей, котрі потребують допомоги;

– формування цілісного   відношення до вітчизняного історичного спадку в сфері соціальної підтримки і захисту особистості в контексті світового цивілізаційного процесу;

–                   розкриття  актуальної проблематики  сучасних моделей організації соціальної педагогічної роботи, які склалися в Україні і за її межами;

–                   визначання  основ професійної соціально-педагогічної діяльності щодо педагогізації середовища, встановлення гуманних, морально здорових відносин  у ньому.

– забезпечення  оволодіння студентами певною системою теоретичних знань і практичних умінь та навичок, необхідних соціальному педагогу.

 

Згідно з вимогами освітньої (освітньо-професійної, освітньо-наукової) програми студенти повинні

знати:

-               сутність теорії і практики соціально-педагогічної роботи, виникнення, становлення і розвиток соціальної педагогіки як галузі інтегрованих знань;

-               предмет соціальної педагогіки і її головні функції;

-               специфіку соціалізації як соціально-педагогічного явища, особливості її мега-, макро-, мезо- та  мікро факторів;

-               різні форми соціально-педагогічного впливу на особистість;

-               специфіку формування відносин в соціальному середовищі;

-               методи, засоби і організаційні форми соціально-педагогічної роботи з дітьми та молоддю, основи методики соціального виховання;

-               основи соціально-педагогічної віктимології;

-               вітчизняний та світовий досвід соціально-педагогічної діяльності.

вміти:

-               забезпечувати доцільне соціально-педагогічне втручання в процес соціалізації дітей, підлітків, молоді;

-               надавати допомогу сім’ї та іншим  інститутам виховання, виконуючи роль посередницької ланки між ними та особистістю;

-               збирати, аналізувати, систематизувати інформацію про соціальні проблеми дітей, молоді, прогнозувати напрям їх продуктивної діяльності;

-               здійснювати педагогічне керівництво процесу “соціального виховання” у сім’ї за місцем проживання, виховних організаціях;

-               здійснювати корекційний вплив на дітей та молодь, які знаходяться у кризових станах та конфліктних ситуаціях.