Схема розділу
-
-
Викладач: Масюк Олег Петрович, доктор філософських наук, доцент
http://surl.li/htbjbh
Е-mail: masiukoleg@np.znu.edu.ua
-
Перелік семінарських занять з курсу "Медико-соціальні проблеми людей з функціональними обмеженнями".
-
Шановні здобувачі освіти!
Нагадуємо про важливість дотримання принципів академічної доброчесності під час освітнього процесу, виконання завдань, написання контрольних (курсових) робіт та інших видів освітньої діяльності.
Академічна доброчесність є основою якісної освіти та успішної професійної діяльності в майбутньому. Детальніше з принципами та вимогами можна ознайомитися у Кодексі академічної доброчесності ВСП ЕПФК ЗНУ за посиланням: http://surl.li/kifzzx
Також пропонуємо ознайомитися з Положенням про порядок і процедуру врегулювання конфліктних ситуацій у ВСП «Економіко-правничий фаховий коледж ЗНУ» http://surl.li/cnsirj, яке допоможе вирішувати суперечності в освітньому процесі конструктивно та відповідно до встановлених правил.
Разом ми створюємо атмосферу взаємоповаги, довіри та справедливості!
-
-
Люди з особливими потребами та сучасне суспільство.
-
Тест № 1. Легкий рівень
-
Семінар № 1 Завдання
Тема: Інвалідність як суспільна проблема
План
1. Визначення сутності основних понять дисципліни: «хвороба», «функціональні обмеження», «працездатність», «непрацездатність», «інвалід», «інвалідність».
2. Сприйняття «особливих» людей в процесі еволюції людського суспільства.
3. Типологія інвалідності. Моделі інвалідності.
4. Інтеграція людей з вадами розвитку у суспільство – необхідність сучасності.
-
Практичне завдання № 1. Складний рівень
Використовуючи надані у додатку правила етикету при спілкуванні з людьми з інвалідністю, студенти мають розробити власний погляд на етикет у цій ситуації. Робота повинна мати форму есе або презентації. Обсяг роботи до трьох аркушів.
-
-
-
Сучасний стан та перспективи розвитку медико-соціальної роботи.
-
Тест № 2. Легкий рівень
-
Семінар № 2 Завдання
Тема: Інтервенції у соціальній роботі з людьми з функціональними обмеженнями.
План
1. Загальні підходи до побудови інтервенцій на основі сильних сторін.
2. Зміст інтервенцій на основі сильних сторін.
3. Сучасні методи та інструменти оцінювання сильних сторін.
4. Визначення сильних сторін під час вхідної оцінки в інтер-
венції.
5. Вправа «Краща версія себе».
6. Вправа на основі концепції потоку.
7. Вправа «Використовуй свої сильні сторони активно».
8. Вправа «Міцність сім’ї на основі сильних сторін»/
Література
1. Семигіна, Т., Столярик, О. (2024). Розвиток сильних сторін клієнтів соціальної роботи: Посібник. Таллінн: Teadmus. 257 c.
-
Практичне завдання № 2. Складний рівень
Використовуючи надану інформацію, студенти мають написати есе "Кінезіологія як крок до соціального здоров’я". Головна мета - це зрозуміти, в яких сферах соціальної роботи - це буде корисне для них в майбутньому. При написанні роботи бажано спробувати самостійно проробити наведені справи, а також дати свій відгук про них.
-
-
-
Шляхи профілактики симптому «рентних настановлень» в роботі з особою з інвалідністю.
-
Тест № 3. Легкий рівень
-
Семінар № 3 Завдання
Тема: Екологічні життя людей з інвалідністю
План
1. Моделі соціальних систем за У. Бронфенбреннером.
2. Принципів соціальної, педагогічної та психологічної роботи з інвалідами.
3. Представленість екологічної культури у формах соціальної діяльності.
4. Представленість формування та розвитку соціальної інклюзії людей з інвалідністю.
-
Практичне завдання № 3. Складений рівень
Студенти мають ознайомитись із правилами життя відомої особи з інвалідністю - Ніка Вуйчича, а також розробити власні правила життя. Результати роботи треба оформити у вигляді есе або презентації. При цьому, варто пам'ятати, що це ваш власний погляд на світ. Не варто нав'язувати власні правила іншим. Треба допомогти людям у складних життєвих обставинах створити власну картину світу.
-
Добір балів Тест
-
-
-
Профілактика відчуття втраченого життя.
-
Індивідуальна програма розвитку дитини з інвалідністю. Складний рівень Завдання
Використовуючи надані матеріали, студенти мають описати основні засади розробки індивідуальної програми розвитку дитини з інвалідністю у закладі середньої освіти: https://cutt.ly/Cek0gNZn.
-
-
-
Інклюзивно-ресурсні центри.
-
Тест № 5. Легкий рівень
-
Ментальна карта "Наповнення ресурсної кімнати". Складний рівень Завдання
Використовуючи надані матеріали, студенти мають ознайомитись із нормативами наповнення ресурсної кімнати для людей із особливими потребами у закладах середньої освіти. Використовуючи абстрактне мислення, сервіс Canva та отриманні знання, студенти мають намалювати ментальну карту, яка б включала те, з чого має складатись ресурсна кімната у школі або коледжі на їх думку. Окрім карти, ще треба надати її опис.
-
-
-
Соціальна робота з сім’ями, в яких є особи з інвалідністю.
-
Тест № 6. Легкий рівень
-
Лікування та реабілітація ветеранів та інвалідів війни
-
Основні напрямки медичної допомоги особам, які постраждали від війни. Складний рівень ЗавданняСтуденти мають детально проаналізувати основні напрямки медичної допомоги особам, які постраждали від війни https://www.help-platform.in.ua/medychna-dopomoga/, які надаються в рамках суспільно-державної взаємодії. У підсумки має вийти таблиці "Вид допомоги - опис допомоги".
-
Ерготерапія Завдання
-
-
-
Есе «Міжнародний досвід соціальної роботи з інвалідами збройних сил». Використовуючи надані матеріали https://reicst.com.ua/pmt/article/view/2024-13-07-01/2024-13-07-01, студенти мають узагальнити світовий досвід соціальної та медико-соціальної роботи з інвалідами збройних сил, а також визначити перспективі напрямки для України. Альтернативою цього завдання є проходження неформальної освіти онлайн-курсу «Захист прав людей з інвалідністю».
-
-
-
В межах курсу пропонується безкоштовне підвищення знань за рахунок проходження онлайн-курсу «Захист прав людей з інвалідністю». Студенти мають зареєструватись на платформі Prometheus, перейти на цей курс (https://prometheus.org.ua/course/course-v1:FFR+PRPD101+2020_T1) та уважно його опонувати. Неформальна освіта є альтернативою індивідуальному завданню та оцінюється також у 20 балів. Студент має завантажити на сторінку Moodle фотокопію сертифікату та прогресу проходження курсу. Крім того, щоб оцінка була зарахована, необхідно заповнити та надіслати заяву та декларацію про участь у неформальній освіті. Оцінка залежить від прогресу на курсі.
-
Декларація + зразок Завдання
-
Заява + зразок Завдання
-
Сертифікат + прогрес вивчення курсу Завдання
-