Структура за темами
Програма навчальної дисципліни
Інформаційні ресурси до навчальної дисципліни
Тема 1. Взаємовплив сімейного і суспільного виховання (історичний аспект)
1. Порівняти сімейне та суспільне виховання. Критерії обрати самостійно. Визначити переваги та недоліки сімейного і суспільного виховання. - 4 б.
2. За книгою М.Г. Стельмаховича «Народна педагогіка» (чи іншим джерелом) виписати народні прислів’я та приказки про родинне виховання. - 1 б.
3. Всі завдання виконати в конспекті, фото прикріпити в папку «Завдання до теми» або виконати в документі Word та прикріпити в папку «Завдання до теми».
5. Виконані всі завдання оцінюються максимально в 5 балів.
Тема 2. Сім’я як основа соціалізації особистості
Розробити рекомендації для батьків щодо виховання дітей в різних типах сімей. - 3 б.
Підготувати презентацію за одним із питань семінару (на вибір студента) та виступити з повідомленням. - 5 б.
Тема 3. Теоретико-методологічні основи сімейного виховання
1. Опрацювати теоретичний матеріал.
2. Законспектувати з підручника Каньоса Н.Г. с. 50 «Стратегії виховання відповідно до вікової періодизації розвитку дитини» - 1 б.
3. Підготувати повідомлення на тему «Особливості формування материнства в сучасних сім’ях», «Місія батька в українській родині: традиції і сучасність» (тема на вибір студента) - 3 б.
4. Підготуватися до семінарського заняття.
5. Пройти тестування.
Тема 4. Форми і методи взаємодії із сім’єю
1. Розкрийте сутність понять: взаємодія, співпраця, співдружність, наступність у роботі. Яке з наведених понять стосується розглянутої теми? Чому? Обґрунтуйте свою думку.
2. Розробіть текст консультацій для батьків (тема і група, клас - за вибором студента).
3. Законспектуйте одну статтю з досвіду роботи закладу освіти з батьками (журнали - за погодженням із викладачем).
1. Проаналізувати сайти закладів освіти (не менше 5) та визначити форми взаємодії з родинами. Які є найпоширенішими? Які форми взаємодії з батьками запропоновані закладом освіти, на вашу думку, є актуальними та дієвими? -4 б.
2. Запропонуйте власні, інтерактивні форми взаємодії з сучасними батьками.- 2 б
Тема 5. Педагогічна просвіта сучасних батьків
Підготуйте розробку заходу з батьками по підвищенню їх педагогічної культури (теми та форми проведення на вибір студента).
Захист розробок - на семінарському занятті.
Максимальна оцінка - 5 б.
Тема 6. Співпраця з родинами як умова запобігання конфліктів батьків і дітей
1. Опрацювати теоретичний матеріал.
2. Підготуватися до семінарського заняття.
3. Навести приклади конфліктних ситуацій між батьками та дітьми за
якими ви спостерігали на практиці. Запропонувати варіанти вирішення їх. - 2 б.
4. Підготувати інформаційне повідомлення у вигляді презентації щодо запобігання конфліктів між батьками та дітьми дошкільного / шкільного віку. - 2 б.
1. Опрацювати теоретичний матеріал.
2. Підготуватися до семінарського заняття.
3. Розробити презентацію та представити її групі «Обдарованість відомого (поета, музиканта, художника, педагога)», на прикладі окремої особистості. - 5 б. (разом із захистом)
4. Повідомлення «Проблеми виховання обдарованих дітей» - 2 б.
5. Дати оцінку морально-патріотичному та господарсько-трудовому вихованню дитини дошкільного та молодшого шкільного віку в родині. - 2 б
ІДЗ
ЗАЛІК