Розв’язання психологічних задач

Розв'яжіть психологічні задачі та завантажте в Moodle.

Задача 1. Молоде подружжя так представили свого сина Івана вчительці першого класу: “Ось наш хлопчик. Він дуже здібний, веселий. Він вміє співати, танцювати, знає багато віршів”. Така рекомендація насторожила досвідченого педагога, і не випадково. На перших же заняттях Іван не проявив успіхів у навчанні, хоча і старався. Хлопчик засумував і став проситися додому. Надалі до школи він став ходити без бажання. Запитання. Чому Іван не проявив своїх здібностей у навчанні? Як повинні були вчинити вчитель та батьки? 

Задача 2. У молодших класах вчителька доручила школярам з низьким рівнем навчальнх досягнень допомагати іншим – з таким же рівнем навчальних досягнень. В результаті підвищилася їхня успішність. Запитання. За рахунок чого підвищувалася успішність таких школярів? 

Задача 3. Івану 8 років. Йому важко зосередити увагу на складному, незрозумілому матеріалі. Запитання. Як ви вважаєте, у чому причина? Як повинен вирішити це питання вчитель? 

Задача 4. Віктор, учень 2 класу, говорить: “У мене ця Задача не виходить – я постараюся, тоді вийде”. А Микола каже: “Я отримав “двійку” за диктант, я ні на що не здатний”. Запитання. У чому полягає різниця особливостей самооцінки Віктора та Миколи в їхніх власних невдачах? 

Задача 5. У молодших школярів досить хороша пам’ять. Багато хто без особливих зусиль заучують навчальні тексти механічно. Але будучи в середніх класах, коли матеріал стає складнішим і великим за обсягом, вони починають відчувати труднощі. Запитання. Як попередити можливі труднощі у навчанні учнів в середніх класах? Які прийоми на уроках може застосовувати вчитель для розвитку пам’яті? 

Задача 6. Сформулюйте рекомендації вчителю, враховуючи вікові особливості молодших школярів, закінчивши речення. 1. На уроках у початковій школі потрібно часто змінювати завдання та вправи, тому що ... 2. Одним з провідних принципів навчання молодших школярів є принцип наочності, що пояснюється ... 3. Запам’ятовування у молодших школярів переважає механічне, тому вчителю слід ... 4. У початковій школі авторитет має вчитель, це можна використовувати для ... 5. Для школяра дуже значущим є оцінка вчителя, яка повинна бути обґрунтованою, справедливою, тобто ... 

Задача 7. Сергій був досить розвиненим хлопчиком. До моменту вступу до школи він міг читати, знав багато віршів. Незважаючи на те, що Сергій пішов до школи з великою радістю, з перших днів навчання він став порушувати шкільну дисципліну: крутився на уроках, не слухав пояснень вчителя. Поки домашні завдання викликали у нього якийсь інтерес і новизну, він хоча і недостатньо акуратно, але їх виконував. Як тільки Сергій почав відчувати труднощі у навчанні, подолання яких потребувало систематичних занять, вольових зусиль, хлопчик став отримувати погані оцінки. Запитання. Що послужило причиною неуспіхів Сергійка у школі? Як допомогти хлопчикові добре вчитися? 

Задача 8. Євген (6 років) був активним, допитливим хлопчиком. У дитячому садку він швидко засвоював зміст занять, полюбляв читати, був дуже товариським, але в той же час неуважним і непосидючим. У першому класі на уроці він часто відволікався, не слухав пояснень вчителя і відповідей товаришів, тому часто отримував зауваження, на що реагував ображаючись. Запитання. Які якості особистості не були сформовані у Євгена? Як допомогти хлопчикові вчитися? 

Задача 9. Миколка (6 років) – неорганізований хлопчик. Він недбало одягнений і взагалі неохайний. Незграбний в рухах, повільний, часто порушує правила. До зауважень вчителя ставиться байдуже. Запитання. На Вашу думку, яке місце в класі (статус) займе Миколка та які будуть його успіхи у навчанні і чому? Як можна йому допомогти? 

Задача 10. Тетянка в дитячому садку вважалася розумною дівчинкою, батьки з гордістю показували всі її малюнки. Вона рано навчилася читати і писати. Але у школі все стало не так. Її не хвалять, часто отримує погані оцінки. Запитання. Назвіть причини змін у ставленні до Тетяни в школі. Що можна порадити батькам Тетянки?