Лекція

 Мета: визначити  особливості методики організації занять з фізичної культури.

Об'єкт дослідження: фізичне виховання

Предмет дослідження: методика фізичного виховання дітей дошкільного віку

Завдання дослідження:

1 Теоретично обґрунтувати заняття як основну форму фізичного виховання у ЗДО.

2 Розкрити особливості методики проведення занять з фізичної культури в дошкільному закладі

Відвідуючи заклад дошкільної освіти, дитина в основному компенсує потребу в русі, оскільки програма фізичного виховання у дитячому садку передбачає широкий спектр форм та засобів фізичного виховання.  

Організація рухового режиму дітей 3-6 років включає використання різних форм фізичного виховання, засобів та методів, що відповідають віковим особливостям дітей.

Заняття з фізичної культури є основною формою фізичного виховання у ЗДО.

С дітьми 3-6 років проводять заняття не менше ніж 3 рази на тиждень тривалістю від 20 хв. у молодшій групі до 35 хв. у старшій. Зміст занять визначено програмою виховання у дитячому садочку. В основу побудови занять покладено загальноприйняту структуру: вступна, підготовча, основна та заключна.

Завдання вступної та підготовчої частини організувати дітей, сконцентрувати їх увагу на завданнях, що будуть запропоновані, а також підготовити організм до навантаження.

В основній частині здійснюється формування та вдосконалення рухових вмінь та навичок, розвиток фізичних якостей. В основну частину також окрім передбачених програмою вправ обов’язково включаються рухливі ігри. У заключній частині вирішуються завдання поступового зниження навантаження.

Кожне заняття незалежно від віку можна проводити за наступною схемою:

1. Зацікавлення дітей до фізкультурного заняття у вигляді психогімнастики або цікавих перешикувань

2. Різновиди ходьби і бігу середнім темпом, виконання загальнорозвивальних вправ.

3. Виконання основних рухів (двох, трьох); бажано щоб вони відрізнялись за своїм впливом.

4. Рухлива гра. Закінчується заняття повільним бігом, ходьбою у повільному темпі, виконанням дихальних вправ.

Головна мета використання фізичного виховання у дітей дошкільного віку є формування у них життєво необхідних умінь та навичок.

 Якщо у дітей першого року життя основне місце у розвитку рухів займають методи вправи, то методика рухової підготовки на третьому році життя спирається ще й на методи слова й демонстрації вправи, що пов’язано з особливістю дітей наслідувати.

Починаючи з четвертого року життя зміст фізичного виховання суттєво розширюється та ускладнюється. Послідовно включаються більш складні форми бігу, стрибків, метання,виконанням конкретних рухових завдань з предметами, лазіння, рівновага. Все більше слід застосовувати загальнорозвивальні вправи, хоча показ та демонстрація відіграють ще значну роль. Поступово розширюється використання словесних завдань, вказівок, коротких пояснень, порівнянь, оцінок.

Вважаємо, що питання   розроблення нових способів удосконалення системи фізичного виховання у ЗДО в сучасності є актуальним і потребує подальшого дослідження.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

 

1. Закон України «Про дошкільну освіту». – К., 2001.

2. Аксьонова О.П., Аніщук А.М. Програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» (нова редакція). Від трьох до шести (семи) років. Київ, 2014.- 452с.

3. Білан О.І. Програма розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» О.І. Білан. 2017. -256 с.

4. Вільчковський Е. С. Теорія і методика фізичного виховання дітей дошкільного віку. Е. С. Вільчковський. Суми, 2008.- 428 с.

          5. Валецький Ю. М. Фізична культура для дітей у дошкільному закладі / Ю. М. Валецький // Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві. - 2013. - № 2. - С. 62-67.

 

 


This lesson is not ready to be taken.