Загальне
Поліграфічне виробництво
Викладач
Микитів Галина Володимирівна
Освітній ступінь
фаховий молодший бакалавр
Кількість кредитів ЄКТС
3
Кількість годин
90 (14 лекційних, 14 (16) практичних
Форма контролю
залік
ЗАГАЛЬНИЙ ОПИС ДИСЦИПЛІНИ
Мета курсу - підготувати майбутніх видавців і редакторів до співпраці з друкарнями та вирішення виробничих проблем, що пов’язані з поліграфічним виробництвом.
Завдання курсу:
- осмислити сучасний стан української поліграфічної промисловості у контексті світових тенденцій;
- вивчити схему поліграфічного виробництва і особливості кожного його етапу;
- засвоїти технологічні принципи основних та спеціальних способів друку; динаміку та закономірності їх застосування;
- дати уявлення про відповідні тим чи іншим способам друку витратні матеріали і поліграфічне устаткування; з’ясувати властивості сучасних фарб і паперу;
- дати зразки оздоблення книжкових, журнальних, газетних та інших видань;
- охарактеризувати поліграфічне виконання книги, газети, журналу як найважливіших видів видавничої продукції;
- проаналізувати поліграфічні браки та поняття «якісний поліграфічний продукт»;
- зорієнтуватися у поліграфічних потужностях регіону та прагматично з’ясувати перспективність співпраці з конкретними місцевими поліграфічними підприємствами.
Студенти повинні знати:
- терміни і поняття, якими описуються реалії поліграфії;
- стан української поліграфічної промисловості у контексті світових тенденцій;
- аспекти взаємин між видавництвом та поліграфічним підприємством;
- схему поліграфічного виробництва і особливості кожного його етапу;
- основні та спеціальні способи друку; динаміку їх розвитку;
- витратні матеріали; властивості сучасних фарб і паперу;
- загальні конструктивні елементи поліграфічного устаткування;
- техніки оздоблення книжкових, періодичних та інших видань;
- різновиди поліграфічних браків.
Студенти повинні вміти:
- здійснювати вибір поліграфічного підприємства для подальшої співпраці;
- розрізняти поліграфічні браки;
- аналізувати і давати оцінку якості поліграфічного виконання друкованої продукції;
- розроблювати певне видання з поліграфічної точки зору.