Лекція

ПЛАН 

1. Фізкультурно-оздоровчі заходи в режимі дня дошкільнят 

2. Методика проведення занять з фізичної культури з дітьми дошкільного віку 

3. Особливості проведення занять з фізичної культури у різних вікових групах Література

1. Вільчковський Е.С. Теорія і методика фізичного виховання дітей дошкільного віку. – Львів: ВНТЛ, 1998. - 336 с. 

2. Вільчковський Е.С., Курок О.І. Теорія і методика фізичного виховання дітей дошкільного віку: навч.посіб. – Суми: ВДТ «Універсальна книга», 2004. – 428 с. 

3.  Русова С.Ф. Теорія і практика дошкільного виховання. Львів-КраківПариж: Просвіта, 1993.-127 с. 5. Хухлаєва Д.В. Теорія і методика фізичного виховання дітей дошкільного віку: Підручник для учнів дошкільних відділень пед. училищ - Київ.: Вища школа, 1979.-200с. 

Вступ 

Фізкультурно-оздоровчі заходи в режимі дня є обов’язковими і необхідними для дітей дошкільного віку. Вони мають мету – сприяти зміцненню здоровя, підвищенню розумової працездатності, активізації рухового режиму у дошкільному закладі. Щоденно в режимі дня дошкільнят проводяться: ранкова гімнастика, гімнастика після денного сну, фізкультурні хвилини під час проведення навчальних занять, фізкультурні паузи у перерві між малорухомими заняттями 1. Щоденно в режимі дня дошкільнят проводяться: ранкова гімнастика, гімнастика після денного сну, фізкультурні хвилини під час проведення навчальних занять, фізкультурні паузи у перерві між малорухомими заняттями 

Однією із основних форм організації фізичного виховання дітей дошкільного віку є ранкова гімнастика, які у в дитячих садках проводять перед сніданком, а в цілодобових групах відразу після нічного сну. Вправи комплексу ранкової гімнастики – позитивно впливають на всі фізіологічні процеси організму 2 (дихання, кровообіг, нервову систему), сприяє формуванню правильної постави, профілактики плоскостопості. Музичний супровід створює у дітей бадьорий, піднесений настрій, Щоденне використання ранкової гімнастики організує і мобілізує дитину, приводить організм у відповідний робочий стан. Корисно поєднувати комплекс ранкової гімнастики з повітряними і водними загартовуючи ми процедурами. Використовувати душ або обтирання з поступовим зниженням температури води від +30, +32 до +20, +22. Добираючи вправи для ранкової гімнастики треба виходити з того, що вони повинні всебічно впливати на організм дитини. При цьому слід керуватись такими вимогами: - вправи повинні бути прості і доступні, що не вимагають великої затрати зусиль - вправи повинні бути різноманітними за видами рухів і охоплювати великі групи мязів - вихованцям молодших груп пропонують вправи з імітацією рухів - для урізноманітнення ранкової гімнастики впроваджувати вправи з предметами. Кількість загально розвиваючих вправ, їх дозування, тривалість ходьби і бігу та ранкової гімнастики у дітей різних вікових груп: група К-сть вправ Дозув. вправ Тривалість бігу К-сть стрибків Тривалість ранкової гімн. У середньому темпі У повільному темпі 

Перша молодша 3-4 4-5 15-20с До 50с 8-10 4-5хв 

Друга молодша 4-5 5-6 20-25с До 1 хв 12 5-6хв 

середня 5-6 6-8 25-30с До 1хв 30с 16 6-8хв 

старша 6-7 8-10 30-35с До 2хв 20 8-10хв  

 Для проведення ранкової гімнастики необхідно створити відповідні умови. Приміщення, в якому вона проводиться має бути чистим, світлим, добре провітреним. Проведення передбачає такий зміст заняття 3 - шикування; - ходьба з метою профілактики плоскостопості (на внутрішній, зовнішній стороні стопи) - легкий біг - шикування (у коло в молодшій групі, середня і старше в колони) - при виконанні вправ вихователь застосовує дзеркальний показ (профіль, анфас) - на закінчення комплексу легкий біг, ходьба, дихальні вправи комплекс ранкової гімнастики необхідно змінювати через 2 тижні, або змінювати одну вправу кожного дня. Гімнастика після денного сну – щоденно після денного сну у всіх дошкільних групах проводиться комплекс вправ гігієнічної гімнастики. До ньог8о входять загально розвиваючі вправи, які виконувались вранці, а також вправи з профілактики порушень постави та плоскостопості. Біг на початку гімнастики не пропонують у зв’язку з тим, що організм дітей після вставання з ліжка ще перебуває в стані гальмування й значне фізичне навантаження, не бажане. Температура повітря у приміщенні може бути в межах 16 – 18 градусів. Поєднання гігієнічної гімнастики із загартуванням повітрям значно підвищує її оздоровчий вплив. 

Фізкультхвилинки При сидінні в одній позі і розумовому напруженні наступає розумова втома, послаблюється увага, уповільнюється тік крові, погіршується кровопостачання мозку. Ознаки втоми дитини: - порушення координації дрібних рухів - маніпулювання предметами (перекладання, пересування, постукування) - підвищена роздратованість, позіхання, млявість - сутулість, нахили вправо, вліво, діти лягають на столи 4 Дослідження багатьох науковців показали, що перші ознаки втоми на малорухомих заняттях (логіка, математика, розвиток мовлення, конструювання і т.д.) наступає: середня група – на 7-9 хвилині заняття старша група – на 10-12 хвилині заняття  

відомий фізіолог Сеченов розробив вчення про активний відпочинок і довів, що працездатність людини відновлюється швидше якщо процес збудження на якийсь час переключається на інші ділянки головного мозку. Метою фізкультхвилинок – зменшення втоми і відновлення працездатності дитини. Фізкультхвилинки проводяться щодня під час занять з математики, конструювання, розвитку мовлення, логіки, ліпки, малювання іт.д. Комплекс складається з 3-4 вправ по 4-6 повторень, темп виконання вправ середній. Тривалість комплексу 1-2 хвилини. Вимоги до підбору вправ: - вправи типу потягувань, які спрямовані на випрямлення хребта та підвищують тонус мязів розгиначів тулуба - вправи в нахилах і поворотах - вправи для мязів ніг (відведення, присідання, стрибки) - остання вправа повинна бути спрямована на зниження навантаження стосовно попередніх (повільне піднімання рук вгору, опускання з глибоким вдихом і видохом Можна включати в комплекс вправи з різних вихідних положень: сидячи за столами, стоячи за столами, стоячи біля столів. Комплекс необхідно змінювати кожні 2-3 тижні. Фізкультурні паузи До системи оздоровчо профілактичних заходів входить обов’язкове проведення фізкультпаузи (динамічної перерви) між заняттями на яких переважає розумове навантаження. Зміст фізкультпауз – ігри середньої та малої інтенсивності, комплекс загально розвиваючих вправ. Тривалість фізкультпауз 6-10 хвилин. Необхідно закінчувати проведення динамічної перерви за 2-3 хвилини до початку наступного заняття. 

2. Заняття з фізичної культури є основною організаційною формою навчання дітей фізичних вправ. Вони є обов’язковими, проводяться з постійним складом дітей певної вікової групи, за чітким розкладом, щоденно протягом календарного року. У процесі проведення занять вирішуються оздоровчі, освітні і виховні завдання. Типи занять поділяються за постановкою освітніх завдань на занятті – ознайомлення, вивчення, вдосконалення, закріплення, повторення, змішані, контрольні. За змістом заняття поділяються на види – предметні (коли акцент на один вид діяльності плавання, рухливих ігор, катання на лижах), комплексні. Структура та зміст занять з фізичної культури. Структура заняття з фізичної культури є трьохкомпонентною. Заняття складається з 3 частин: підготовчої, основної і заключної. Підготовча частина – організація дітей, створення бадьорого настрою, підготувати до виконання рухів основної частини заняття (тривалість 7-12 хв) Основна частина – навчання і вдосконалення рухових дій, розвиток рухових якостей (тривалість 12-25 хв) Заключна частина забезпечує поступовий перехід від стану збудження до відносно спокійного стану (тривалість 1-5 хвилин) Тривалість обов’язкових занять з фізичної культури: І і ІІ молодші групи – 20-25 хв Середня група - до 30 хв Старша група – до 35 хв Підготовча група – 40 хв Способи організації дітей на занятті.  Якість заняття залежить від раціонального способу організації дітей і досягнення оптимального фізичного навантаження. Індивідуальний, груповий , фронтальний – методи організації дітей Способи виконання вправ – одночасний, почерговий, потоковий, змінний і т.д

Эта лекция ещё не готова к просмотру.