ОПИС ДИСЦИПЛІНИ
«Основи
технічної естетики та дизайну видання» – це цикл лекційних і практичних занять.
Предметом курсу є друковане
видання, набір елементів оформлення, їх відповідність змісту, призначенню,
існуючим нормам, стандартам, законам композиції відповідно до сучасних
досягнень техніки і технологій.
Стрімкий
розвиток електроніки і обчислювальної техніки, що відповідає потребам
інформаційного суспільства, що формується, кардинально змінив видавничу справу,
зокрема суть і способи випуску періодичних видань.
В
умовах перелому традиційного поліграфічного процесу його учасникам довелося в
найкоротші терміни освоювати нові можливості техніки і технології, оскільки
кількісне зростання газет і журналів, їх конкуренція викликали необхідність
скорочення термінів їх підготовки, пошуків власного, неповторного обличчя
кожного з них.
Курс призначений розкрити тенденції, що лежать в основі
дизайну друкованих видань – періодичних, неперіодичних, друкованих реклам,
логотипів. Вивчення закономірностей, які визначають оформлення, «обличчя»
друкованих видань, знання складових елементів і їх стійких сполучень,
стандартів з видавничої справи, композиційних засобів, прийомів, законів, дають
підстави для з’ясування повного циклу додрукарського процесу роботи з виданням
– від задуму до оригінал-макету, отже, і створення власного видання із заданими
параметрами.
Курс складається з двох навчальних модулів.
Мета дисципліни - набуття студентами теоретичних і практичних
навичок для роботи в сучасній видавничій структурі.
Завдання курсу:
1) освоїти теоретичні засади специфіки дизайну;
2) вивчити історію становлення дизайну;
3) уміти розподіляти посадові обов’язки між
співробітниками редакції;
4) визначати концепцію друкованого видання;
5) знати стандарти оформлення друкованих видань;
6) підбирати елементи оформлення газети, журналу,
книжки, буклету, реклами залежно від типу друкованого видання.