Схема розділу
-
Метою викладання навчальної дисципліни «Психологічна діагностика дітей» є сприяння створенню у студентів цілісного та сталого уявлення про методи діагностики психічного розвитку дитини та формування умінь застосовувати на практиці психодіагностичний інструментарій, використовуючи загальні теоретико-методологічні принципи психодіагностики, необхідної для професійної діяльності педагога.
-
-
-
Підготувати презентацію з питань історії дитячої психодіагностики та прикріпити в Moodle.
Максимальна кількість балів: 1
1 - в презентації розкрито всі історичні етапи дитячої психодіагностики, презентовано на практичному занятті.
0,5 - в презентації розкрито всі історичні етапи дитячої психодіагностики, але не презентовано на практичному занятті.
0 - завдання не виконано
-
-
Вставте пропущені слова в реченнях та поясніть твердження:
Завантажте в Moodle. Максимальна кількість балів: 1
За 1 питання - правильна відповідь оцінюється в 0,5 бали.
1) Фіксуючи поведінку дошкільника в грі, спілкуванні, школяра – на заняттях, підлітка – у середовищі ровесників, педагог одержує дані про дитину як цілісну особистість емпіричним методом ... .
Метод ... припускає активне втручання дослідника в діяльність досліджуваного з метою створення умов, в яких виявляється конкретний психологічний феномен.
2) Дайте правильні відповіді на альтернативні запитання та обґрунтуйте їх.
А)На основі спостереження дуже легко зробити об’єктивні висновки. Так чи ні?
Б) Пріоритетним у педагогічній психології є природний експеримент.Так чи ні?
В) Дослідження змін у розумовому розвитку, у емоційно-вольвій сфері, у спрямованості особистості, які виникають під впливом спеціально розроблених педагогічних систем відбувається у перетворювальному експерименті. Так чи ні?
-
Складіть три варіанти плану бесіди на одну й ту саму тему, враховуючи вік респондентів (4, 6, 8 років). Кількість питань у кожному варіанті – від 5 до 7. Продумайте способи вступу до бесіди. Проведіть бесіду з своїми одногрупниками. Приклади тем бесіди: “Твоя сім’я”, “Твої захоплення”, “Твої друзі” тощо). Завантажте в Moodle.
Максимальна кількість балів: 2
1 - за конспект бесіди
1 - за проведення бесіди
При аналізі бесіди зверніть увагу на такі моменти: Чи вийшла у вас бесіда? (Якщо ні, то чому?). Які прийоми використовувались? Які помітили особливості у поведінці співбесідника? (Міміка, жести, інтонація, мовлення, обмовки і т. і.). На які питання він відповідав найбільш активно і чому? Які питання не досягли мети та чому? Як закінчилась бесіда? З якими труднощами Ви зустрічались під час проведення психологічних досліджень (або спілкування) з дітьми дошкільного та молодшого шкільного віку?
-
-
-
Підготуйте презентацію на одну із запропонованих тем:
1. Особливості сенсорно-перцептивного розвитку дитини раннього віку та методи діагностики.
2. Сенсорно-пецептивний розвиток дошкільника методи діагностики.
3. Сенсорно-перцептивний розвиток молодшого школяра методи діагностики.
Завантажте в Moodle.
Максимальна кількість балів: 2
2 - робота виконана у вигляді презентації, питання повністю розкрито
1 - робота виконана у вигляді презентації, питання не повністю розкрито
0 - завдання не виконано
-
-
Максимальна кількість балів: 2
2 - тема повністю розкрита та оформлена у вигляді презентації, презентована в групі
1 - тема не повністю розкрита та оформлена у вигляді презентації,не презентована в групі
0 - завдання не виконано
Підготуйте презентацію на одну із запропонованих тем:
1. Види пам’яті у дошкільному віці.
2. Виникнення елементів довільності пам’яті.
3. Розвиток видів пам’яті молодшого школяра.
4. Психолого-педагогічні умови розвитку пам’яті дітей.
Завантажте в Moodle.
-
Підготуйте до проведення 2 методики з діагностики пам'яті дітей дошкільного / молодшого шкільного віку - відео завантажте в Moodle.
Максимальна кількість балів: 2
2 - підібрані діагностичні методики та презентовані в групі здобувачем фахової передвищої освіти
1 - підібрані діагностичні методики, завантажені в Moodle, але не презентовані в групі здобувачем фахової передвищої освіти
0 - завдання не виконано
-
Надайте відповідь на теоретичне питання практичної роботи. Завантажте в Moodle.
Максимальна кількість балів: 1
1 - обґрунтована відповідь
0,5 - відповідь без аргументів
0 - завдання не виконано
-
-
Підберіть 2-3 методики для діагностики мислення дітей дошкільного / молодшого шкільного віку. Завантажте в Moodle. Підготуйте до проведення 1 методику.
Максимальна кількість балів: 2
2 - підібрана діагностична методика та презентована в групі здобувачем фахової передвищої освіти
1 - підібрана діагностична методика, завантажена в Moodle, але не презентована в групі здобувачем фахової передвищої освіти
0 - завдання не виконано
-
-
Підберіть 3 діагностичних методик для дослідження процесів пам'яті, мислення, сенсорно-перцептивних здібностей дітей дошкільного / молодшого шкільного віку. Завантажте в Moodle.
Максимальна кількість балів- 2
2 - підібрані діагностичні методики, презентовані в групі здобувачем фахової передвищої освіти
1 - підібрані діагностичні методики, завантажені в Moodle, але не презентовані в групі здобувачем фахової передвищої освіти
0 - завдання не виконано
-
-
-
Максимальна кількість балів: 1
1 - чітко сформульовано рекомендації у формі пам'ятки та презентовано на практичному занятті
0,5 - чітко сформульовано рекомендації у формі пам'ятки, але не презентовано на практичному занятті
0 - завдання не виконано
Підготуйте рекомендації для батьків / педагогів з розвитку уяви у дітей в вигляді пам'ятки (брошури, інфографіки) на одну із тем:
1. Розвиток уяви в дошкільному дитинстві.
2. Уява в молодшому та середньому дошкільному віці.
3. Уява старшого дошкільника.
4. Уява молодшого школяра.
Завантажте в Moodle.
-
Підготуйте до проведення 1 діагностичну методику з вивчення уяви у дітей дошкільного / молодшогошкільноговіку. Завантажте в Moodle.
Максимальна кількість балів: 1
1 - підібрана діагностична методика та презентована в групі здобувачем фахової передвищої освіти
0,5 - підібрана діагностична методика, завантажена в Moodle, але не презентована в групі здобувачем фахової передвищої освіти
0 - завдання не виконано
-
Підготуйте питання для обміну інформацією відповідно до обраного віку дітей. Завантажте в Moodle.
Максимальна кількість балів: 1
1 - ґрунтовна інформація щодо вікових особливостей розвитку уяви дітей (раннього, дошкільного, молодшого шкільного віку)
0,5 - інформація частково висвітлює вікові особливості розвитку уяви дітей
0 - завдання не виконано
-
Намалюйте свій автопортрет та проаналізуйте його за методикою "Автопортрет". Завантажте в Moodle.
Максимальна кількість балів: 1
1 - виконано малюнок автопортрет з його аналізом
0,5 - виконано малюнок автопортрет
0 - завдання не виконано
-
-
На одну із запропонованих тем (див. Інструкцію практичного заняття) підготуйте виступ на практичному занятті. Завантажте в Moodle.
Максимальна кількість балів: 1
1 - ґрунтовне розкриття питання з наочною презентацією в групі
0,5 - ґрунтовне розкриття питання в презентації без виступу в групі
0 - завдання не виконано
-
Підберіть діагностичну методику дослідження уваги у дітей дошкільного / молодшого шкільного віку. Підготуйте до проведення. Завантажте в Moodle.
Максимальна кількість балів: 1
1 - підібрана діагностична методика та презентована в групі здобувачем фахової передвищої освіти
0.5 - підібрана діагностична методика, завантажена в Moodle, але не презентована в групі здобувачем фахової передвищої освіти
0 - завдання не виконано
-
-
Підберіть діагностичну методику дослідження розвитку мови, мовлення у дітей дошкільного / молодшого шкільного віку. Підготуйте до проведення. Завантажте в Moodle.
Максимальна кількість балів: 1
1 - підібрана діагностична методика та презентована в групі здобувачем фахової передвищої освіти
0,5 - підібрана діагностична методика, завантажена в Moodle, але не презентована в групі здобувачем фахової передвищої освіти
0 - завдання не виконано
-
Максимальна кількість балів: 1
1 - повна відповідь з аргументами
0,5 - відповідь неповна або неаргументована
0 - завдання не виконано
Надайте аргументовану відповідь на питання, завантажте в Moodle.
В чому полягають особливості розвитку мови та мовлення у дітей дошкільного / молодшого шкільного віку?
-
-
Підготуйте одну методику діагностики основних показників самосвідомості до проведення. Завантажте в Moodle.
Максимальна кількість балів: 1
1 - підібрана діагностична методика та презентована в групі здобувачем фахової передвищої освіти
0,5 - підібрана діагностична методика, завантажена в Moodle, але не презентована в групі здобувачем фахової передвищої освіти
0 - завдання не виконано
-
Підготувати презентацію щодо особливостей формування самооцінки дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Завантажте в Moodle.
Максимальна кількість балів: 1
1 - повна інформація, презентована в групі здобувачем фахової передвищої освіти
0,5 - повна інформація завантажена в Moodle, але не презентована в групі здобувачем фахової передвищої освіти
0 - завдання не виконано
-
-
Підготуйте одну методику діагностики міжособистісних взаємин дітей дошкільного віку до проведення. Завантажте в Moodle.
Максимальна кількість балів: 2
2 - підібрана діагностична методика та презентована в групі здобувачем фахової передвищої освіти
1 - підібрана діагностична методика, завантажена в Moodle, але не презентована в групі здобувачем фахової передвищої освіти
0 - завдання не виконано
-
Підготувати доповідь у вигляді презентації на одну з тем:
1. Особливості дитячої групи.
2.Міжособистісні взаємини дітей в групі.
3.Роль педагога у створенні сприятливого психологічного клімату в групі ЗДО / класі початкової школи.
Завантажте в Moodle.
Максимальний бал: 2
2 - питання повністю розкрито з наведенням прикладів
1 - питання теоретично повністю розкрито, але без наведення прикладів
0 - завдання не виконано
-
-
Підготуватися до практичного проведення анкетування батьків дітей, які вперше вступають у ЗДО.
Максимальна кількість балів: 2
2 - анкету складено методично правильно та презентовано на практичному занятті
1 - анкету складено методично правильно, але не презентовано в групі
0 - завдання не виконано
-
Підготувати доповідь у вигляді презентації на одну із тем:
1.Проблема адаптації дитини до ЗДО.
2. Роль вихователя ЗДО у перебігу процесу адаптації дитини до умов ЗДО.
Завантажте в Moodle.
Максимальна кількість балів: 2
2 - доповідь повністю висвітлює теоретичний матеріал з розглянутого питання, наведені приклади
1 - доповідь повністю висвітлює теоретичний матеріал з розглянутого питання, але без прикладів
0 - завдання не виконано
-
-