Тематический план

  • Общее

  • Тема 1. 1: Теоретичні засади інтерактивних методів навчання

     

    Основні типи навчання: пасивне, активне, інтерактивне. Психологічні особливості інтерактивних методів навчання: ролі викладача та студента. Історичне становлення інтерактивних методів навчання. Базови принцип інтерактивних методів навчання. Ефективність різних методів навчання: піраміда засвоєння знань. Особливості навчання дорослих та дітей. Класифікація інтерактивних методів.


  • Тема 2. Психологічні механізми тренінгу

    Фази розвитку тренінгової групи. Мала соціальна група як об’єкт групової соціальної роботи. Характеристики малої групи. Групові явища та групові процеси в груповій соціальній роботі. Розвиток групи та групова динаміка. Фази групової динаміки.


  • Тема 3. Структура тренінгу: вступні процедури. Складні учасники на тренінгу. Методи завершення та оцінювання тренінгу

    Структура тренінгу. Процедури тренінгу: знайомство, правила роботи груп, визначення очікувань учасників.Знайомство, правила роботи груп: правило активності, конфіденційності, «тут і тепер», конструктивної критики. Проблема складних учасників на тренінгу: позитивні та негативні ролі в групі. Способи подолання складних ситуацій в тренінгу. Робота з конфліктами. Методи заохочення складних учасників. Оцінювання на тренінгу. Критерії ефективності Процедури завершення тренінгу.


  • Тема 4. Робота в групах. Мозковий штурм

    Психологічні особливості роботи в групі. Поділ на групи: робота в парах, метод «Снігової кулі», карусель, метод «Мікрофону», «Акваріум». Специфіка постановки завдань, залежно від кількості осіб в групі. Метод мозкового штурму. Види мозкових штурмів.Способи активізації процесу генерації ідей. Проведення комплексного мозкового штурму для вирішення проблеми.


  • Тема 5. Інтерактивні лекції. Дискусії як метод інтерактивного навчання. Рольова гра в тренінгу

    Інтерактивна лекція: базові принципи. Види інтерактивних лекцій: проблемна-лекція, лекція з запланованими помилками, лекція вдвох, лекція-візуалізація, лекція-прес-конференція, лекція діалог. Прийоми активізації лекції. Види дискусій: керована дискусія, експертна дискусія, дискусія зі зміною ролейУмови застосування рольових ігр. Переваги та недоліки рольової гри. Процедура проведення рольової гри. Основні етапи складання рольових ігр. Відпрацювання прийомів ведення групи. Супервізія ведучого групи в груповій соціальній роботі. Проблеми ведення групи в груповій соціальній роботі та шляхи їх вирішення

  • Тема 6 . Методика проведення навчальних (просвітницьких) груп.

    Сутність моделі роботи навчальних (просвітницьких) груп. Відмінності між навчальними групами та групами соціально-психологічного тренінгу. Позиція та ролі ведучого навчальних (просвітницьких) груп. Методика планування, створення та фасілітації навчальних (просвітницьких) груп. Техніки й прийоми фасілітації групової роботі з навчальними (просвітницькими) групами. Оцінка ефективності роботи навчальних (просвітницьких) груп.



  • Текущая тема